vineri, 4 martie 2011

Who start the rain? (Scrisori, 1)

Bunica mea a fost o femeie misto . Avea cele mai frumoase picioare din neam, deci mi-a dat un pic si mie, si avea ochi verzi. Bunicu-meu cred ca a picat dupa ea din picioare... Deci a luat-o ca i-a placut, lasa ca era si fata de chiabur. Au avut doi copii, mama si fratele ei. Dardu, pe la 23 de ani a plecat prin tara si a ajuns la Tecuci, cand l-a calcat o masina, un sofer beat. Bunica mea a ajuns la Tecuci dupa o zi de mers cu masina condusa de unul, nu mai stiu... - Nu l-am cunoscut pe Dardu, eu am aparut tirziu, mama cred ca avea 35 de ani si tata 40... - Bunica-mea aproape ca l-a strins de pe jos... De fapt, il dusesera intr-o camera unde-l intinsesera pe un pat, era acolo si o lumare aprinsa... Ea a ajuns intai in locul unde-l lovise ala , el cazuse cu ceafa in bordura, mai era singe, ea s-a uitat... L-a adus singura de la Tecuci pina in Carpenul Doljului... Il infasurasera intr-un cearsaf alb, am gasit pe la sase ani niste fotografii....
O parte a creierului ei nu stiu daca mai fost vreodata "normala". Pe ea a scris-o Lorca... Ea a fost plamadeala pe care am deschis "ochii", am strigat-o mereu mama, in maica-mea nu prea aveam incredere (cine mai e si asta tinara?), îmi spunea povesti, mi-a spus-o intr-o zi si pe asta, ma pacalea cu tot felul de prostii, era foarte desteapta. N-a lepadat niciodata doliul, era mama neagra, ma legana s-adorm si plingea pe ascuns... plingea si-n vazul lumii...

Exista dureri suportabile? sau
Exista numai dureri suportabile?

Am terminat repetitia... Iesi binisor
Vlad m-a rugat sa tai din text.... E de parca-mi tai din piele. - Piesa asta se comporta ca o grefa... Oare se va purta cu mine ca portretul lui Dorian Gray?

Joc vineri in Play, mi-e frica......... Mai vreau o repetitie joi dimineata. Vreu sa iasa. Poate...

... Exista un patrimoniu de gesturi si un patrimoniu de semne. Acelasi. Pe linie de gest nu s-a inventat niciodata nimic. intotdeauna avem doar un fel propriu de -a desena gestul... Isadora Duncan nu a inventat nimic, ea a refacut drumul inapoi, a redat gesturile originare si le-a daruit din nou... A lasat mostenire gesturi fixate in coregrafii, paradigme care s-au transmis mai departe prin elevele ei...

...e un gest sau un semn pe care El l-a facut cand a mers in desert, in noaptea aia... (mi-amintesc de scena din filmul lui Scorsese, "Ultima ispita...", era un leu acolo care-i dadea ocol). Atunci, s-a aparat: a desenat pe nisip un cerc in sens invers acelor de ceas... N-a facut o cruce, atunci n-avea cum... De ce in sens invers? De ce in sens invers ceasului esti aparat? Daca in trecut e adevarul? Daca in copilarie? Acolo unde n-avem minte si suntem aproape de El? Inseamna ca e vorba de inima... Cred ca acolo e adevarul. Si adevarul din inima e intotdeauna personal... Deci, Dumnezeu e personal... El colaboreaza permanent cu povestea ta...

de ce mor copiii? De ce pe cei doi copii ai Isadorei, mici, i-a papat Sena? Da, s-au inecat intr-un accident de masina... Se spune ca noi atragem gesturile, intamplarile, semnele... (toate semnele astea aratate prin moartea unui copil ... de ce cand s-a nascut El trebuisera sa moara sute de copii ucisi? Trebuiau sa moara niste adevaruri vechi?)... Nu stiu. Intreb Ma doare. Intreb

mi-e si frica sa apas send.........

2 noiembrie, 2010

23 de comentarii:

Elza spunea...

mai da ce familie numeroasa

eu am avut invatatoarea care purta numai negru si sincer nu mi-a placut deloc

Ben Ungar spunea...

- Postarea (Doamne, ce impropriu suna!)ta, poarta povara unei incarcaturi dramatice aproape de insuportabil, in care nostalgia ofera sansa tragediei sa surida...
Nu-mi interpreta drept exercitiu de vanitate oarba si nici macar de revelatie nu pote fi vorba, cind,in nu stiu ce ocazie, am intuit, dincolo de orice banuiala ca - something happens to you. - Vreau, cu sinceritate, sa fie spre bine. Chiar vreau. Acum ezit eu sa apas send...

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Ben, nu-i tulburare, de aici incolo nu se mai tulbura apele... E doar un trecut (adica strict cea care m-am nascut, biologic) pe care-l luminez ca sa poata adormi la loc in liniste.

Am incercat terapia prin cateva scrisori trimise... pur si simplu le public acum ca sa imi clarific apele - uneori purpurii de rosii! (pentru ca mie imi place rosul, Ben! Si asta, chiar trebuie temperat!)

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Elza, am de gind sa mai "aduc" cateva figuri... nu stiu...

ben spunea...

- Lady in red! -

ben spunea...

Esti acasa. Poftim, Iulia!
http://www.youtube.com/watch?v=w1bIJzbWfwE

Cate spunea...

scrisoarea asta e plina de incarcatura emotiva.
daca inchizi ochii nu stergi trecutul.
imagini, fragmente, gesturi si poti simti detaliile pe care, la momentul de atunci nu le-ai exprimat in cuvinte.
le aduni pe toate si obtii intregul, destul cat sa le duci dorul.
primele mele amintiri sunt de la 2 ani si sase luni.

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Oare la ce ne foloseste, Cate?

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Ben, am ascultat, frumos, potrivit :)

Cate spunea...

Iulia: o sa ne tot intrebam...

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Stii, Cate, cred ca asta e: incerc sa inteleg. Asta ca sa pot fi conforma step by step cu realitatea, ca sa nu-mi scape ea printre degete, oricum ea e nisipul... o secunda, doua, cat traiesc sa-mi apartina!

Cate spunea...

vezi filmul! o sa-ti placa si sper sa te scoata din niste stari...vei vedea, mie mi-a dat asa o...putere...
noapte buna!

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Noapte buna, Cate! Multumesc!

Ben Ungar spunea...

Noapte buna, licurici!

nevers spunea...

Succes pentru vineri in Play!

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Nevers, am jucat, e vorba de o scrisoare, uita-te la data!

B. spunea...

B.
http://www.youtube.com/watch?v=C5UfG-_t6ks

nevers spunea...

Asa e, urarile vin intotdeauna prea tarziu.

Emmyema spunea...

E trist. Nu stiu de ce dar e chiar trist. Pentru ca desi cred ca ai scris ceva profund, ceva ce simti cu adevarat, ai scris taios, dur, stric si la obiect. Acea realitate cruda revelata pe fata, "neimbracata".
... daca si copilaria e trista, cum sa mai fie viata ok?

Iulia Georgeta Popescu spunea...

Multumesc, emmy, e o opinie!

ben spunea...

- Poftim! Veni vremea sa ma stii! Cel din dreapta, tobe!
http://www.youtube.com/watch?v=EufvoAePXkQ
- Nu mai spune la nimeni!

Iulia Georgeta Popescu spunea...

sssss... Nu mai divulga in gura mare!!!

... pai, e frumos... ?

Iulia Georgeta Popescu spunea...

... deja am povestit in scrisoare ce frumoasa e muzica asta... mai bate o ploaie, mai curata un vinticel o clipa, doua...