miercuri, 18 noiembrie 2015

Vis, 15 noiembrie

    În fața unui hotel înalt, alb, cu fațadă de oțel și sticlă, imediat afară, lângă intrare. E un spațiu generos această platformă din capul scărilor ce coboară spre parcare, vecină la exterior cu holul recepției. Nu am stare, ieșisem la aer ca să aștept plecarea, e dimineață și mă fâțăi de pe un picior pe altul, pe vărfuri sau pe poante, de parcă n-aș fi apucat să-mi fac încălzirea de dimineață. Mai încerc și câteva vocalize. Oricum, nimeni nu coborâse ca să-și ocupe locurile în autocare. Discuții în hol. Organizatoarea e prinsă într-o taină lungă cu una cu ifose și cu mulți bani, nu pricep ce tot înșiră acolo amândouă, dar probabil asta, buzoasa, nu va merge cu noi în excursia de azi. Organizatoarea își ia în sfârșit, la revedere de la ea.
 Dau să mă sui în autocar. La îmbarcare, altă fițoasă, mai în vârstă un pic. Mă ia de aripă și mă poartă înapoi în hol, plină de atenții și curioasă față de persoana mea. Tipologic, semamănă, acum îmi dau seama, cu o fostă profesoară din ultimii ani de liceu. Are de gând să-mi deslușească de ce duduia cu bani n-are să meargă cu noi astăzi. Ca și cum nu puteam să mai urc scările de grijă. În fine, rujata asta se încinge și, din ce în ce mai repede, mi-o toacă mărunt pe cealaltă că are bani de-i întoarce cu lopata și, vezi, Doamne, nu poate plăti un mizilic cât costă excursia de azi (costă totuși 10 mii de euro, femeie, îi spun în gând), că zborul ei de la... (nu știu ce rută a unui avion a cărui companie aeriană aceea o deține într-o oarecare proporție) s-a anulat și că ar fi pierdut o sumă de bani care astfel, urma să-i intre chiar azi buzatei în buzunar și că iată, acum nu mai are din ce plăti... Mă rog, pretexte, conchide și își dă ochii peste cap. Fără introducere, mă ia la întrebări, dar cu ce mă ocup, de ce sunt așa, mereu pe gânduri, dă-i încolo de bărbați, nu merită atâtea tristeți... Doamnă, am premieră poimâine, dacă nici cu ocazia asta nu cad pe gânduri, n-o să mai am niciodată destule motive... Nu-ți risipi tinerețile, dragă. Că iote, aia care nu vru să vină azi cu noi... Mă trezesc

Niciun comentariu: