luni, 24 octombrie 2016

Ștefan și piratul, 6

- Așa, să-ți spun mai departe… Ți-e somn, te plictisesc? Caști?
- Nu știu, Kontogouris, voiam să dorm și eu noaptea asta. Nu dorm prea mult în ultima vreme. Nopțile pe pământ nu sunt pentru oameni, ca să-ți dau un citat de la mine. Iar tu mă cam sperii… Mai durează?
- Unde te grăbești, boierule? Una dintre regulile scrierii creative e să-i dai cititorului un personaj cu care să se identifice. Poate mă lași să mă etalez. Poate e vrunul care vrea să fie eu…
- Alta dintre regulile scrierii creative zice că fiecare personaj trebuie să vrea ceva. Personajul meu voia să stau singur noaptea asta. Ceea ce nu e chiar în interesul personajului tău, de fapt îi dăunează.
- Ușurel… N-ai mâine serviciu sau de-astea, nu?
- Locuiesc în Tulcea. Care prost vine în Sulina cu treabă?
- Cu ce te ocupi, Ștefan?
- Am mai răspuns la întrebarea asta. O formulase o fată drăguță, nu un pirat grec urât și fantomă. E o carte pe care-am scris-o de curând, citește acolo, vezi și tu, pula mea, identifică-te cu vreunul, nu știu…
- Aha, partea aia în care înghesui istorii în propria ta persoană. Da știu, am văzut. Ceea ce, de fapt, personajului meu nu-i dăunează deloc. Chiar deloc. Altceva zic. Cu ce te ocupi peste zi? Director de bancă, nu?
- Nu văd legătura. Auzi, mă Homer, frunzărești ceva conturi? Dai vreo spargere? Mă, tu vrei bani. Sau mă vrei pe mine? Faci vreun cal troian, ceva?
- ‘Aide, bancherule. Nu că m-ar interesa căcaturile voastre corporatiste. Le am pe ale mele. Da' barem n-oi fi și tu Troia, să nu deschizi poarta nici măcar pentru o poveste bună.
Ascultă…
Am apărut înapoi la Sulina cu o pereche de cuțite primite cadou de la Lamartine, un salariu de funcționar CED❊ și cu 19 ani în buzunar. Am venit împreună cu Hartley pe care ăștia de la Paris l-au numit inginer șef de lucrări la brațul Dunării.
Și cu o poftă nebună să schimb lumea.

❊ Comisia Europeană a Dunării, organism internațional constituit în 1865 în urma Tratatului de Pace de la Paris. La Galați, și-a început activitatea la 4 noiembrie

(to be continued)

Niciun comentariu: